Kirjoittaja Aihe: Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:  (Luettu 56475 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #75 : 22.10.07 - klo:02:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Herätetäänpä tämä ketju henkiin...viime päivinä pyörinyt monta kertaa mielessä seuraavat säkeet.
Käy yrttitarhaan polku, vie Golgatalle se....

Se tie vie viimein taivaaseen, mutta tie se on tuskien...


VK 77:1
Käy yrttitarhasta polku,
vie Golgatalle se.
On Hengen viitoittama
sen joka askele.
Se tie vie viimein taivaaseen,
mutta tie se on tuskien.

evl.fi => uskoa ja tietoa => kirjat => virsikirja => 77 (tai haku :)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Re: Mikä surullinenvirsi?
« Vastaus #76 : 22.10.07 - klo:06:36 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Sain sen jostain nuorten siioninvirsi kuoron tai jonkun kokoelmasta poltettua alkuperäisen annoin pois ja toi sen  nimi askarruttaa.


Kyseinen virsi löytyy ainakin vuonna 2005 ilmestyneeltä Herännäisnuorten kuoron levyltä "Soikoon sydämestämme". Sitä saa hankkia alkuperäisenä, aitona ja originaalina mm. H-Y:n nettisivujen kautta.


Joo siitä se on kopsattu.

Liisa eikö saa omasta ostetusta levystä ottaa itselleen kopiota, minusta sellainen laki on että saisi.

No onhan piratismi väärin ja eikö joku sota ollut kun kirkossa laulettiin virsiä ilman, että maksettiin tekijäoikeuspalkkioita.
 
Mä nyt en jaksa liikaa miettiä pikkukopiointejani, eriasia jos mulla olisi sellainen systeemi, että enempikin jakelisin. Mut yhden nyt annoin pois siis ton nuorten cd: ja pidin sitä kopion.

Käsi ylös kenellä ei ole poltettuja tai mp3 musaa tietokoneellaan tai autossaan. Luulen että kaikilla on,. MP3 soittimiakin kun myydään niin sehän on selvä, että internetistä sinne kaikki lataa sen musan.

 No toivottavasti en nyt herättäjäyhdistyksen kustannustoimintaa kohtaan ole aivan kuolemansyntiä tehnyt?

Josko olet oikeassa tuon omasta levystä kopiontekemisestä omaan käyttöön ja alkuperäisen poisantamisesta, niin poltan sitten roviolla sen kopion.

Mulla taitaa olla yhet kopio farkutkin,,,Pooh kyl tä vaikeeta on nykyaikana.
Oikeesti ei kait sitä sais virsiäkään veisata seuroissa ilman teosta maksuja,,No huono puolustella omaa pahuuttani muiden pikkusynteihin vetoamalla kuin pikkulapsi tyyliin. No mää,ku muutki.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Mikä surullinenvirsi?
« Vastaus #77 : 22.10.07 - klo:09:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Sain sen jostain nuorten siioninvirsi kuoron tai jonkun kokoelmasta poltettua alkuperäisen annoin pois ja toi sen  nimi askarruttaa.


Kyseinen virsi löytyy ainakin vuonna 2005 ilmestyneeltä Herännäisnuorten kuoron levyltä "Soikoon sydämestämme". Sitä saa hankkia alkuperäisenä, aitona ja originaalina mm. H-Y:n nettisivujen kautta.


Joo siitä se on kopsattu.

Liisa eikö saa omasta ostetusta levystä ottaa itselleen kopiota, minusta sellainen laki on että saisi.

No onhan piratismi väärin ja eikö joku sota ollut kun kirkossa laulettiin virsiä ilman, että maksettiin tekijäoikeuspalkkioita.
 
Mä nyt en jaksa liikaa miettiä pikkukopiointejani, eriasia jos mulla olisi sellainen systeemi, että enempikin jakelisin. Mut yhden nyt annoin pois siis ton nuorten cd: ja pidin sitä kopion.

Käsi ylös kenellä ei ole poltettuja tai mp3 musaa tietokoneellaan tai autossaan. Luulen että kaikilla on,. MP3 soittimiakin kun myydään niin sehän on selvä, että internetistä sinne kaikki lataa sen musan.

 No toivottavasti en nyt herättäjäyhdistyksen kustannustoimintaa kohtaan ole aivan kuolemansyntiä tehnyt?

Josko olet oikeassa tuon omasta levystä kopiontekemisestä omaan käyttöön ja alkuperäisen poisantamisesta, niin poltan sitten roviolla sen kopion.

Mulla taitaa olla yhet kopio farkutkin,,,Pooh kyl tä vaikeeta on nykyaikana.
Oikeesti ei kait sitä sais virsiäkään veisata seuroissa ilman teosta maksuja,,No huono puolustella omaa pahuuttani muiden pikkusynteihin vetoamalla kuin pikkulapsi tyyliin. No mää,ku muutki.


Et ole tehnyt kuolemansyntiä. Kyllä itselleen saa polttaa kopion ja minulla on parhaa levyt autossa olleet kopioina sen jälkeen, kun ne laitteen mukana varastettiin. (muuten kyllä nauratti, kun cd-vaihtaja vietiin ja musiikki oli melkein pelkkiä virsiä) Nykyinen autoradioni soitaa suoraan mp3 musaa ja ostin Anttilasta kaksi mp3 levyä ja toisessa on 11h20min Karajanin johtamaa musiikkia. Kun hinta oli vain 8€ niin ei sillä viitsi kauheeesti kotipolttoista tekemään.

Kyllä seuroissa saa veisata ilman teostoa. Toisekseen suurin osa virsistä on teosto vapaata tai niiden kaikki oikeudet kuuluvat kirkolle tai Herättäjälle. Vain uusimmat ovat teostomaksullisia.

Suurimman synnin teit, kun ryhdyit selittämään itsellesi tekojasi. Se vierottaa Jumalasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #78 : 22.10.07 - klo:10:39 »
Olen nyt eri mieltä. Kopion saa itselleen polttaa, silloin kun alkuperäinenkin levy itselläsi on - mutta siinä tilanteessa kun alkuperäislevyn antaa pois, ei kopiokaan mielestäni enää sinulla kuulu olla.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #79 : 22.10.07 - klo:10:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Olen nyt eri mieltä. Kopion saa itselleen polttaa, silloin kun alkuperäinenkin levy itselläsi on - mutta siinä tilanteessa kun alkuperäislevyn antaa pois, ei kopiokaan mielestäni enää sinulla kuulu olla.


Anteeksi epätarkka sanontani. Liisa on tarkalleen oikeassa. Juuri tuota tarkoitin ja niin menettelin, kun poltin omistani autooni kopioita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: Mikä surullinenvirsi?
« Vastaus #80 : 22.10.07 - klo:16:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Käsi ylös kenellä ei ole poltettuja tai mp3 musaa tietokoneellaan tai autossaan. Luulen että kaikilla on,. MP3 soittimiakin kun myydään niin sehän on selvä, että internetistä sinne kaikki lataa sen musan.


Mulla on mp3-soitin ja kaikki musiikki mitä oon sinne ladannut, on joko a) omilta levyiltäni tai b) laillisesti internetistä ostettua (musiikkilataamo/iTunes).

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #81 : 26.10.07 - klo:09:02 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Herätetäänpä tämä ketju henkiin...viime päivinä pyörinyt monta kertaa mielessä seuraavat säkeet.
Käy yrttitarhaan polku, vie Golgatalle se....

Se tie vie viimein taivaaseen, mutta tie se on tuskien...
VK 77:1
Käy yrttitarhasta polku,
vie Golgatalle se.
On Hengen viitoittama
sen joka askele.
Se tie vie viimein taivaaseen,
mutta tie se on tuskien.

evl.fi => uskoa ja tietoa => kirjat => virsikirja => 77
Ja vielä lisäys että tämä virsi näköjänsä mukana myös Edelmannin uudella levyllä. Jotain hänen veisuukappaleita radiosta olen kuullut ja hienoa ettei vain "läpiveisaa" vaan ajatustaukoja mukana.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #82 : 26.10.07 - klo:14:28 »
Tämä on ollut monta vuotta minun rakas virteni. SV 100/VK 286 ja siitä säkeistö 4. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Re: Mikä surullinenvirsi?
« Vastaus #83 : 26.10.07 - klo:18:38 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Käsi ylös kenellä ei ole poltettuja tai mp3 musaa tietokoneellaan tai autossaan. Luulen että kaikilla on,. MP3 soittimiakin kun myydään niin sehän on selvä, että internetistä sinne kaikki lataa sen musan.


Mulla on mp3-soitin ja kaikki musiikki mitä oon sinne ladannut, on joko a) omilta levyiltäni tai b) laillisesti internetistä ostettua (musiikkilataamo/iTunes).


Kuin myös.

Aiheeseen: sv165:4

On tullut aika juosta varovasti,
kun monet väärät opit kavalasti
kaidalta tieltä vievät sieluja.
Suo meidän välttää harhapolkuja.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #84 : 28.10.07 - klo:12:06 »
Nyt isänmaa
jo kangastaa.
Sun luokses, Jeesus, sinne tulla saanko?
Kun matkan pää
jo häämöttää,
sen ihanuuteen minut saatetaanko?
On kaipuu kahlehtinut
sen kirkkauteen minut.
Odotan noutajaani.
Vaan matkaa teen
ja Jeesukseen
näin uskallan
ja saavutan
ylhäisen isänmaani.
251:5

Ei liene vaikea arvata mikä paita mulla on päällä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #85 : 28.10.07 - klo:18:33 »
Tämmöisen löysin, kun googletin yhtä virren säettä. Selailin kuolinilmoituksia ja ukkini kuolinilmoituksessa oli tästä virrestä muutama ensimmäinen säe (4 ekaa riviä tuosta alta). En ollut niitä missään muualla nähnyt, niin ajattelin selvittää. Ilmeisesti on siis Siionin lauluista nro 173. Ilmeisesti ollut siis ukkini kuoleman aikaan 1950-luvulla enemmänkin körttipiireissä käytössä, kun on kuolinilmoitukseen laitettu. Ihan kivat sanat kaikenkaikkiaan.



Kun on matkani määrä käyty,ilta joutunut,
Uuden aamun koittoon silmäin avautuu;
Silloin Jeesus on mua vastaan riemuin saapunut,
Minut tervetulleeks kotiin toivottaa,
Hänet haavoistansa tunnen,
Jotka tähteni Golgatalla sai.
Hänet haavoistansa tunnen.
Jotka tähteni Golgatalla sai.

Eipä riemua sanoin kenkään kertoella voi,
Kun mä Vapahtajan rakkaan nähdä saan,
Silloin armoaan, rakkauttaan kiitosvirtein soi,
Kun Hän jothi minut rauhan valkamaan.
Hänet haavoistansa tunnen jne.

Monet ystävät täältä menneet mua odottaa,
Selvään muistan kun he jätti tämän maan;
Tervetulleeks Eedeniin he mua viittoaa,
Mutta Jeesukseen mä ensin katson vaan.
Hänet haavoistansa jne.

Kautta porttien hohtavaisten pyhään kaupunkiin
Viepi minut joukkoon kiittävään,
Joka ääristä maiden ompi koottu taivaisiin,
Mutta Jeesukseen mä ensin katson vaan,
Hänet haavoistansa tunnen jne
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #86 : 17.02.08 - klo:14:32 »
Tässä on parina peräkkäisenä sunnuntaina ollut kirkossa paljon Siionin virsiä. Olen vähän ihmetellyt, mikä lie (positiivinen liekki) kanttoreihin mennyt. Viime viikolla kotikirkossa oli monia hyviä virsiä, osa siionin virsiä. Erityisesti jäi päähän soimaan yhden virren (siikkareissa 186) viimeinen säkeistö:

5. Siionin muurit ei sortua saata,
kun peruskallio Jeesus on sen.
Rynnätä saavat nyt helvetin joukot,
sen apu Herra on voimallinen.
Vahvista, Herra, sä taistelijoita,
luopunehet sinä laumaasi voita.


Sitten tänään oltiin kuuntelemassa naapuriseurakunnassa Varpaisjärvellä toisen kirkkoherraehdokkaan vaalisaarnaa ja vaikka ehdokkaan kanssa vähän eri mieltä olenkin, niin virret olivat hyviä, kun oli taas paljon perinteisiä kaikkien osaamia virsiä ja veisuukin sen mukaista. "Koska valaissee kointähtönen", "Käy isäänmaataan kohti ain" ja niin edelleen.

Samalla tuli itsekin mietittyä, miten paljon tavallisessa virsikirjassa on Siionin virsiä mukana.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #87 : 17.02.08 - klo:15:16 »
Olen jo tähän ketjuun virren laittanut, eikä asia ole muuksi muuttunut, alati, tänään ja oletettavasti myös huomenna päässäni, usein, toistuvasti:

    "Te murheelliset...

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #88 : 17.02.08 - klo:21:29 »
SV 186 on Portaapään Opiston lippuvirsi. Varpaisjärven ensimmäinen kirkkoherra Kleofas hyvämäki oli palaneen opisto raunioilla tuota virttä ja nimenomaan viidettä värssyä, joka on vanhassa sionissa: 'Siionin muurit ikäns' ei sorru'. Se on siinä kirjassa n:o 57.

Tämänpäivän päävirsi on kirkkokäsikirjassa 361, eli 'Koska valaissee....'
Opistoa koekevaa tietoa on Jussi Sinnemäki: 'Ukkosenjyrinän poika'
Kannatta lukea, jos saa sen kirjan käsiin.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt:
« Vastaus #89 : 17.02.08 - klo:22:18 »
Lainaus käyttäjältä: "vaivainen mato"
SV 186 on Portaapään Opiston lippuvirsi. Varpaisjärven ensimmäinen kirkkoherra Kleofas hyvämäki oli palaneen opisto raunioilla tuota virttä ja nimenomaan viidettä värssyä, joka on vanhassa sionissa: 'Siionin muurit ikäns' ei sorru'. Se on siinä kirjassa n:o 57.


Tuotapa en tiennytkään! Kiitoksia tiedosta, ei ne näköjään huonoa virttä ole valinneet!  :D
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."