Kirjoittaja Aihe: Körttibaari, osa 11  (Luettu 30566 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #105 : 10.02.20 - klo:20:16 »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #106 : 10.02.20 - klo:20:18 »
Mun nuoruus ja sen vapaus ei ollut yhtään kapinnallista, siihen olen kasvanut vasta myöhemmin katsomalle ympärilleni.

1950-luvun lopulla nuoret tähtäsivät leipään kiinni ja kenellä oli mahdollisuutta, opiskeltiin ammattia. Tai harrastettiin, kuten minä, ja saatiin muunlaista elämänsisältöä sodanjälkeiseen ankeuteen. Minut vei teatteri ja musiikkikin

Romanttiset haaveet liittyivät myös musiikkimakuun vähäsen, kunnes opittin vähän englantia ja alettiin kuunnella rokkia.

Kuju kertoo suudelmin suljetuista kirjeistä:
https://www.youtube.com/watch?v=0jcm_fThAEw

Little Richard:
https://www.youtube.com/watch?v=ZVQV-1Fzl3w&list=PLrF8Zbt5_jJf3nkWtodzURuhIPlKKFWCe&index=1

Toivottelen Hyvät Yöt !  R-m lähtee kohta yöunille.

Mulloa oli pikkaisen kapinallista,
lievästi sanottuna.

Ihmettelen lujasti mihin katosi mun sukupolvi.

Riitta, olet vaan paras, susta ei voi olla nuori tai vanhempi olla pitämättä.

https://www.youtube.com/watch?v=q31WY0Aobro
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #107 : 10.02.20 - klo:20:32 »

Nyt kun oikein muistelen jengiä sodan jälkeen, niiin varmaan meillä, niin tanskalaisilla kuin mulla oli joku isiemme paino sodasta?

Kerran tapasin sodasta tulleen ihan kunnon sotamiehen, kun oli tapellut ja tappanut ja ollet monessa kahakassa.

Hän sanoi mulle, kun juopottelin jossain työmatkalla jonkun saaren bunkkerissa jossain veteraanien kanssa, minä olin purkamassa jotain tekniikkaa ja vapaapäiväå.

Tää veteraani sanoi, et samanlailla pelättiin ja samanlailla mentiin tappeluun kuin sinä.
Hän näki että samaa mussa kuin silloin pojilla sodassa, että pelättiin, mutta sotia piti.

Sama se oli mulla, olin mamu maahantunkeutuja ja piti välillä tapella.

Itse tahtoisin miettiä miksi ja ratkaisuja, mutta niin vaan en saanut koskaan muuta kuin vanhana jonkun teknisen koulun koulutuksen.

Ihan kiva et ,meni näin, vaikka olisin halunut rauhaisan elämän.
Kerran kysyn Jumalalta, miksi mulle täää tie.

https://www.youtube.com/watch?v=ww3cmhYxzfo



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #108 : 10.02.20 - klo:20:48 »

Rasistine vitse, kun en muuta kuksi.


Allah päätti, pitkään asiaa pohdittuaan, viimein tavata Jumalan. Saman alan miehiä kun olivat. Tuumasta toimeen ja matkaan. Portille saavuttuaan Allah koputti napakasti. Tovin kuluttua Jeesus avasi portin, katsahti Allahia ja huusi: "Faija, ootsä tilannu kebabin?"
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #109 : 10.02.20 - klo:21:50 »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #110 : 11.02.20 - klo:07:38 »
Rasistine vitse, kun en muuta kuksi.


Allah päätti, pitkään asiaa pohdittuaan, viimein tavata Jumalan. Saman alan miehiä kun olivat. Tuumasta toimeen ja matkaan. Portille saavuttuaan Allah koputti napakasti. Tovin kuluttua Jeesus avasi portin, katsahti Allahia ja huusi: "Faija, ootsä tilannu kebabin?"

Jos Allahin vaihtaisi profeetta Muhammadiin, vitsin teologia paranisi huikeasti. Allah on näet se nimi, mitä arabiaksi käytetään myös juutalaisten ja kristittyjen Jumalasta. Jeesus itse taisi arameaa puhuvana käyttää hyvin samanlaista nimeä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #111 : 11.02.20 - klo:22:44 »
Jos Allahin vaihtaisi profeetta Muhammadiin, vitsin teologia paranisi huikeasti. Allah on näet se nimi, mitä arabiaksi käytetään myös juutalaisten ja kristittyjen Jumalasta. Jeesus itse taisi arameaa puhuvana käyttää hyvin samanlaista nimeä.

Niin onhan se meidän Raamatuissa dokumentoituna muodossa Eeli. Sama määräinen artikkeli, oli sitten al tai el. Ja jotain simppelia sen perään.

Södertäljessä puhutaan arameaa vieläkin: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/12/21/jeesuksen-aidinkielta-puhutaan-sodertaljen-torilla. Onkohan Viisveisaaja siellä päin reissuillaan käynyt?

Ja kun jotkut luulivat että Jeesus ristillä huusi Eliaa avukseen, niin oliko se sitten hepreankielisten käsitys siitä mitä hän sanoi? Hepreaa en osaa asiaa arvioidakseni. Lama (tai ehkä lammaa) olisi kuitenkin arabiaksikin miksi, ja sabaktani meni ihan arabian kieliopin mukaan.

Vitsin teologia ehkä paranisi muutoksella, mutta huumori ei.
« Viimeksi muokattu: 11.02.20 - klo:22:51 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #112 : 14.02.20 - klo:18:17 »
Tenstassa ja Ringebyssä olen heilunut.

Södertäljessä vähempi, mutta kivoja tuttuja sieltä.

Tenstassa jutskasin yhen aradin kaa, kun kertoi unestaan. Siinä oli Joosef, Maria ja Jeesus matkalla jonnekin.
Sen jälkeen hän lähti Ruottiin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #113 : 14.02.20 - klo:19:55 »
Minullakin on Ruotsin työkokemusta Luulajassa 160 tuntia. Pakkasin kananmunia uusiin rasioihin ja löin kuukautta eteenpäin uuden leiman.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #114 : 14.02.20 - klo:20:03 »
Viimeisin ruotsi-kokemukseni oli taannoin katsottu Stieg Larssonin tv-elokuva-sarja
Millenium-Trilogia. Siinäpä sitä olikin !

Serkkuni asui Vällingbyssä, ja Matin äidinpuoleinen suku on Taalainmaalta lähtenyt Padasjoelle. Yksi serkkytyttö muutti juurille Faluniin. Osa suvusta asuu Upsalassa ja Nortäljessä.
Jotta, kyllä Ruotsi on tuttu, vaikka kieltä en puhukaan.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #115 : 14.02.20 - klo:20:42 »
Minullakin on Ruotsin työkokemusta Luulajassa 160 tuntia. Pakkasin kananmunia uusiin rasioihin ja löin kuukautta eteenpäin uuden leiman.

Mielenkiintoista, kuin seurata kilpikonnan vaellusta.

No vitsi, mutta joltain kun oli ollut ikänsä samantapaisessa duunissa jossain liukuhihnalla, että oliko tylsää, niin hän.
Ei tod !! tuli kivoja kavereita ja juteltiin kaikesta ja hauskaakin oli.
Oli kivaa aikaa, tää eläkeläisyys on tylsää.

Nuorena kundina, kun vierailin jossain kulmabaarissa, olikohan nimi tie 66 tai jotain, niin siellä oli kiva meininki, kaikki tunsi toisensa ja jutteli puuta ja heinää.
Niin ajattelin, että saisimpa mäkin kivan työn ja olla vaan iltaisin tälläisessa paikassa, mutta eihän se mun tempperamenttini sallinut, vaan vei tietä toista.

Yleensäkin kun kysyy keltä tahansa rikkaalta, mua ei voi laskea heihin, niin he sanovat, että yksinkertaiset asiat ovat parhaita ja paremmin he viihtyvät kulmabaarissa, kuin jossain sviitissä tai 5 tähteä raflassa.

No nyt joku sanois, et anna mun mennä 5 tähti raflaan, niin en varmasti ois onneton.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #116 : 14.02.20 - klo:21:08 »
Ytimekästä "mielenkiintoista kuin seurata kilpikonnan vaellusta". Hehee jatkakaa :039:

Ruåtsissa olen veivannut veiviä hyvin vähän.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #117 : 18.02.20 - klo:17:53 »
Ytimekästä "mielenkiintoista kuin seurata kilpikonnan vaellusta". Hehee jatkakaa :039:

Ruåtsissa olen veivannut veiviä hyvin vähän.

Joku saarnaaja jossain, kun oli lähetetty maailmanääriin ties ketä lähetyskokouksessa, niin puhevuorollansa totesi.
Ei Jumala varmastikkaan vaadi keltään enempää kuin kasvattaa perheensä ja käydä töissä.
Siinä huolessa ja vastuussa on varmasti ihan tarpeeksi.

Yksi saksalainen kerran teki poistamattoman vaikutuksen minuun, kun hän tuli pakolaisleiriltä jostain Biafrasta tai jostain jossa ihmisiä kuoli kuin kärpäsiä.
Häntä ei huolettanut kuinka paljon tulee kolehtiin, tai kuka on missäkin asemassa.
Hän sanoi, että häntä kauhistuttaa tämän seurakunnan ihmisten kovasydämisyys.
Olin vähän, et mitä toi nyt noin, täällähän kiivaillaan uskon puolesta ja pyhityselämää painotetaan.

Minulle on nykyään ihan sama mitä joku on tai mitä tehnyt.
Sen verran on tullut nähtyä pappeja, lukkareita, talonpoikia ja varkaita ja ties ketä.

Se jos joku on veivannut vähän veiviä ruåttista on minusta hienoa, että edes vähän.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #118 : 18.02.20 - klo:20:27 »
Ajattelen samalla tavoin, että hommia painetaan silloin, kun niitä on. Kaikilla ei ole.

Kun elämän varsitie koukkasi ulkomailla, niin silloin ajatuksen juoksuun tuli uudenlaisia painotuksia. Tämä körttiporukka kuitenkin on ajatusmaailmaani muokannut tietyissä asioissa hyvin paljon, suhtautuminen seksuaalivähemmistöihin esimerkkinä ja politiikassa, että ei kannata omastaan kovin tarkkana olla, erimieliset puolustavat reviiriään samalla lailla. Sotilaan osa ja Israel, ne pidän aina mielessäni, että ei saisi halveksien näistä kirjoittaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #119 : 18.02.20 - klo:20:31 »
Mie yritän aina muistuttaa itselleni, ettei oikeassa olemisella pelastu. Vain Jumalan armo Jeesuksessa pelastaa.  :039:
Pyryharakka